Friday 11 August 2017

Trading System Administratör Och Ryssland


Elhandel i Ryssland. Russianproduktionstillgångar i INTER RAO-koncernen säljer el på WEM-elmarknaden. Huvuddelen av den genererade elen säljs under reglerade bilaterala avtal. Köparna omfattar elhandlare och stora företag som ligger i den första priszonen. Den återstående elen är säljs på konkurrenskraftiga marknader balansera och nästa dag. Källa energimarknader i Ryska federationen. Russien har för närvarande grossist WEM och detaljhandel marknader för elektrisk energi och power. For syftet med el priskontroll delas hela landet in. the första priszonen europa Ryssland och Ural. the andra prissätter zonen Siberia. Three non-pricing zoner Kaliningrad Oblast, Fjärran Östern, Arkhangelsk Oblast och Komi Republic. Staten reglerar elpriserna i icke-prissättning zoner. Den första och andra prisområden feature. regulated sektor av grossistmarknaden el med reglerade kraft och energiförsörjningsavtal. Dagens elmarknad som verkar på en plattform som tillhandahålls av JSC ATS. balancing Elsmarknaden för handelssystem som verkar på en plattform som tillhandahålls av System Operator JSC SO UES. kortfristig kraftmarknad som erbjuder konkurrenskraftig månadseffektfördelning under årliga kontrakt som förvaltas av systemoperatören. Utbytesmarknader med icke-reglerade elavtal NEC. NEC-utbyte marknad som drivs inom Moskva Energy Exchange. Potential långsiktiga kraftmarknaden. Ett antal statliga infrastrukturföretag reglerar generation, distribution och förbrukning av el i Ryssland för att försörja elförsörjning till alla delar av landet. Systemoperatör av UES. Trading Systemadministratör via sitt Förlikningscenter. Moscow Energy Exchange. Federal Grid Company i UES. Alfa Bank tillhandahåller clearing - och avvecklingstjänster för marknadsaktörer i prissätterzoner, medan Sberbank tillhandahåller dessa i icke-prissatta zoner. Leverantörerna gick med på att upprätthålla beredskapen att säkerställa användningen av generationsutrustning i power trading zones. Dmitry Ponomarev. Dmitry Ponomarev. Government Relations Director Styrelseledamot, EuroSibEnergo. Mr Dmitry Ponomarev gick med i En Group som regeringschef i augusti 2013 Ponomarev ansvarar för att hantera relationerna mellan koncernen och federala och regionala myndigheter samt offentliga organ. För elva år före t Ponomarev ledde flera infrastrukturorgan inom den ryska elmarknaden NP Market Council, ett ideellt partnerskapsråd för effektiv handel på el - och elmarknaden för grossist - och detaljhandeln, och handelssystemadministratör JSC ATS JSC Ponomarev var direkt involverad i Utveckling av regler för handel och finansiell avveckling för elmarknaden i Ryssland, medan ATS JSC föreskrev deras genomförande. Under 1997-2001 ledde Ponomarev NP RTS-börsen och var ordförande för RTS-styrelsen, den största börsen i Ryssland. Tidigare Dmitry Ponomarev tjänstgjorde vid flera värdepappersmarknadsorganisationer, han deltog också i utarbetandet av aktiemarknadslagstiftning och utvecklingen av värdepappershandelssystem som serverades vid det internationella advokatbyrån Moquet Borde Associs France. Dmitry Ponomarev tog examen från International Law School of Moscow State Institute of International Relationer. Ryssland och dess kraftindustri. Publicerad 2 3 mars 2015 Senast ändrad 23 mars, 2015. Denna uppsats har lämnats in av en student Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av våra professionella essaywriters. General information om Rysslands kraftindustri. Den ryska kraftens kapacitet är 210 GW 3 5 gånger storleken på systemet i Storbritannien, där 70 är termisk, 21 hydro och 9 kärnkraft och 700 000 km hög - och lågspänningsledningar D Kennedy, 2002 Rysslands huvudkraftindustri var elenergi Unified Energy System UES och vissa privata kraftverk År 1992 grundades RAO UES i Ryssland för en bättre organisation av energisektorerna och var ansvarig för grossistmarknadsfunktionen. Förbundsregeringen innehar de 52 aktierna i RAO UES Russia. First Omstruktureringsstadiet. Under 1990-talet var Rysslands huvudmål att omstrukturera energisektorn och skapa en konkurrensutsatt miljö mellan privata elföretag. Omkring 27 av kraftverkens 34 energiproduktionsindustrier var vidarebefordrad RAO UES i Ryssland SI Palamarchuk et al, 2008 Dessutom överfördes Federal Grid Company, transmissionssystemoperatören och de centrala och regionala överföringscentralerna i RAO UES Russia Kärnkraftverk kopplades till RosEnergoAtom och förvaltades av regeringen SI Palamarchuk et al, 2006. Så långt som förordningen berörde, var två organisationer ansvariga för reglering inom kraftbranschen. För det första var federala energikommissionen ansvarig för att kontrollera producenternas kostnader och vinst och priserna på tjänster som tillhandahålls av RAO UES Ryssland För det andra reglerade lokala energikommissionerna kostnaderna för de lokala kraftproducenterna och de priser som slutkonsumenterna var tvungna att betala SI Palamarchuk et al. 2008. ORA från Ryssland var ansvarig för organisationens och grossistmarknadens funktion , de lokala kraftbolagen var ansvariga för detaljhandeln. Grossistmarknaden består av 34 elproduktion röntgenanläggningar i RAO, 10 kärnkraftverk i RosEnergoAtom och många lokala kraftföretag. Det är värt att nämnas att den enda köparmodellen följdes eftersom RAO UES i Ryssland hade ensamrätt att köpa el från producenterna och sälja den till leverantörer L Lovei, 2000 Priserna beräknades som procentandel av den totala kostnaden för nivån på den inköpta elen. Grossistpriserna varierade med avseende på kostnaderna för överföring. Detaljhandeln varierade beroende på vilken typ av konsument det innebär att det finns en annorlunda prislista för stora industrier, kommersiella, jordbruks-, bostads - och så vidare. Resultaten av omstruktureringen är följande.1 Lokala företag står inför finansiella problem och kan inte täcka sina kostnader eftersom de reglerade detaljhandelspriserna var låga tabell 1 MA Lamourex m fl 2003.2 Många folk betalade inte i tid eller andra betalade inte alls I många år levererade industrin el till personer som inte betalade Som resu Det var skulden så hög att industrin inte kunde klara sig.3 Värmeproduktionen minskade Det fanns inga motiv för att förbättra effektiviteten, spara energi och stödja en mer rationell kraftproduktion och konsumtion. Särskilt ökade elförbrukningen till 23 i 1998 jämfört med 17 år 1991 Men elkostnaden ökade med 11 och vinsten minskade från 25 5 1993 till 11 3 1999.4 Oberoende företag kunde inte gå in på marknaden.5 Det ekonomiska stödet i branschen var 5-6 gånger mindre Förordningen var ineffektiv Prismekanismen var föråldrad och det fanns inga incitament för kostnadsminskning Dessutom var systemet för tvärsubventioner från industrin och företag till privatkunder som finns i alla CIS-länder Commonwealth of Independent States deformerade jämnt sämre prisstrukturen D Kennedy, 2002. Fram till 2000 stod Rysslands kraftindustri inför stora problem. Figur 2 visar energisektorns struktur år 2000 Det var en impera tiv behovet av att reformera lagstiftningen och strukturen i energisektorn. Ett nytt stadium av omstrukturering. Under 2001 försökte den ryska regeringen att avreglera och skapa en konkurrenskraftig marknad för att öka energiproduktionen och stödja effektiv energianvändning i Ryssland BOFIT 2003a, nr 22 Prisliberaliseringen är väldigt viktig för marknadsmekanismen för att locka till sig nödvändiga investeringar i sektorn. Det officiella datumet för omstruktureringsstart är den 26 mars 2003 när presidenten undertecknade en uppsättning lagar och många befintliga lagar korrigerades för grossist - och detaljhandelsmarknadens funktion. Omstruktureringen av RAO UES i Ryssland var väsentlig för att förbättra effektiviteten Rysslands innehav RAO UES har blivit uppdelat sedan 2002 Figuren 3 representerar omstruktureringen av Ryos UEs av Ryssland som delades upp till några oberoende företag, Federal Grid Company och System Operator, som tillhör staten, sju privata grossistproducerande företag och den icke-vinstdrivande administratören av handelssystemet Företaget Federal Grid Company FGC skapades 2002 för att hantera och utöka de nationella överföringsnäten System Operator Company hittades också 2002 för att hantera UES och tillhandahålla tillförlitlig elförsörjning Så överföringen av elen och den tekniska kontrollen är naturliga monopol. Handelssystemets administratör ATS är en ideell enhet för organisation och förvaltning av grossistmarknaden. ATS sätter lokala marginalkurser på spotmarknaden och kontrollerar handelsavtal och betalningar för el på grossistmarknaden Sex grossistproducerande företag WGenCo skapades av privata investerare och kombinerar tillgångarna hos stora termiska anläggningar som tillhörde RAO UES i Ryssland tidigare. Ett oberoende generationsföretag GenCo som består av 8 kärnkraftverk styrs av ministeriet för kärnenergi och tillhör staten. Dessutom, omstruktureringen e av de lokala energibolagen var avgörande Huvudsyftet var uppdelningen av vertikalt integrerade verktyg i profilbaserade företag och skapandet av konkurrensvillkor på elmarknaden. El - och värmekraftverk delades upp från de lokala kraftföretagen och etablerade 14 territoriella genererar företag TgenCos för att utöka sitt underhåll och att uppnå mindre kostsamma finansiella lån för utveckling och återuppbyggnad. TgenCos gick med kraftverk i grannregioner och producerar elektrisk och termisk energi. WgenCos producerar huvudsakligen elkraft. De lokala distributionsnäten omvandlades till 12 interregionala distributionsnätföretag DistCos för att ge tillgång till näten för slutkonsumenter När det gäller utbudet grundades många privata företag. Som ett resultat av detta minskade priset på tjänsterna på grund av konkurrensen. Figur 4 visar omstruktureringen av lokala kraftindustrier. priserna gäller, th e Användningen av den enkla köparmodellen ersattes av en ny prismekanism På grossistmarknaden i Ryssland handlas el och kapacitet till reglerade och fria priser. Landet är uppdelat i icke-priszoner där elhandel handlas på reglerade priser på långsiktigt reglerade avtal mellan marknadsagenterna och två priszoner där handel till fria priser är möjlig. Figur 5 Rinat Abdurafikov, 2009 Det finns ingen reglering i priserna på producenterna. De årliga avgifterna för kraftbranschen regleras av Federal Tariff Service State Regulator För beräkningen av taxorna krävs det kunskap om servicenivån från varje företag på marknaden. Den nya spotmarknaden har lokala marginalpriser eftersom produktionskostnader skiljer sig från ett kraftverk till ett annat och möjligheterna till Eltransporter är begränsade En av fördelarna med lokalpriset är att kostnaderna för trängsel är kända, vilket möjliggör kväll n bättre fördelning av nätinvesteringar och ger marknadssignaler för investeringar i ny kapacitet. När det gäller detaljhandelspriserna visar figur 6 strukturen på detaljhandelsmarknaden. De priser som slutkunderna betalar bestäms av el - och kapacitetsbeståndsdelarna fritt och reglerat och Kostnaden för tjänster levererar och säljs Dessa kostnader betalas som nätterstar, SO och ATS-tariffer och försäljningsmärkning Tabell 2 visar systemets och kommersiella operatörers tariffer under 2009 Under 2007 handlades 95 av elvolymer till reguljerade priser I slutet av 2010 bedöms det att en helt konkurrensutsatt marknad kommer att införas. Vad investeringarna angår, beror attraktionen hos externa investerare på hur mycket den finansiella risken investerarna kan ta. Den finansiella risken kan eliminera när grossist - och territoriella GenCos är lönsamma och ge finansiell öppenhet, ekonomisk stabilitet och förväntade förvaltningsåtgärder är avgörande för att staten ska vara tillförlitlig via stabil lagstiftning och förutsägbar politik inom energisektorn. Det är värt att nämna att perioden 2005-2008 ökade investeringen i energi med privat deltagande imponerande 3.000.000 0, 459.000.000 0, 13.552.200.000 0, 11.365.000.000 0, respektive Vi kan anta att Rysslands regering har för avsikt att liberalisera och attrahera privata investeringar i viss utsträckning Dessutom är attraktionen av investeringar påverkad av förutsägbarheten av priserna. incitamenten för investeringar är högre när investerarna kan förutse elpriserna Det kan uppnås genom den långsiktiga bilaterala handeln. Sammanfattningsvis har struktur - och marknadsreformen i Rysslands kraftverk uppnåtts och det tidigare monopolet försvann. Till slutet av 2010 kommer Rysslands regering att ha uppnått uppdelningen av Generations-, transmissions - och försörjningsbolagen i stor utsträckning Även grossistmarknaden av produktionen och försäljningsverksamheten kommer att vara helt konkurrenskraftiga. BOFIT 2003a, Ryska och Baltiska ekonomierna Veckan i granskning, online veckovis nyhetsbrev tillgängligt på. Kapacitetsbetalningar marknadsdata. Kennedy David, Liberalisering av den ryska energisektorn, Europeiska banken för återuppbyggnad och utveckling, 2002.Lamourex MA Palamarchuk SI och NI Voropai, Aktuella Utvecklingar i Ryska Power Industry Restructuring, Proc 2003 Intern Workshop Liberalisering och modernisering av Power Systems Congestion Management Problem, Irkutsk, Ryssland, sid 117-128, aug 11-14, 2003.Lovei L Den enda köparmodellen, den allmänna politiken för den privata sektorn Washington, DC Världsbanken, 2000.Order av Federal Tariff Service 269 av 25 11 2008 Vid godkännande av kommersiella operatörstjänster som tillhandahålls av ATS, 59 ATS, serviceavgifter för centrum för finansiella bosättningar. Palamarchuk SI och Voropai NI Ryssland s Omvärldsindustri Omstrukturering Nuvarande tillstånd och problem Proc O f 2006: s generalförsamling i IEEE PES, Montreal, Kanada, sid 49-54, 18-22 juni, 2006.Palamarchuk SI Lamoureux MA och Voropai NI Status för ryska energisektorns liberalisering DRPT 2008 Conf Proc 6-9 april, Nanjing, Kina, 7 p. 2008.Reorganisation av RAO UES av Ryssland Finns på URL. Rinat Abdurafikov, Ryska elmarknaden, Nuvarande tillstånd och perspektiv, VTT-publikationer, 2009.Russian Statistics - 2006 Federal Department of State Statistics Rosstat, Moskva, 2006 på ryska. Writing Service. Fully refererade, levereras i tid, Essay Writing Service. Assignment Writing Service. Allt vi gör är fokuserat på att skriva den bästa möjliga uppgiften för dina exakta krav. Marknadsföring Service. Our Marking Service hjälper dig att välja ut områden av ditt arbete som behöver förbättras. FREE APA Referencing Tool. Create din 6: e utgåva APA referenser snabbt, enkelt och gratis. Fria Harvard Referencing Tool. Our gratis online Harvard Referencing Tool gör referens easy. FREE Vancouver Re ferencing Tool. Get hjälp med din Vancouver referens med vårt gratis online tool. FREE Study Guides. Allt du behöver veta under dina studier. Placera en order now. Our experter väntar på att hjälpa dig med din uppsats. Våra experter kan hjälpa dig med din uppsats fråga. Request Removal. If du är den ursprungliga författaren av denna uppsats och inte längre vill ha uppsatsen publicerad på UK Essays hemsida, vänligen klicka på länken nedan för att begära borttagning. Mer från brittiska essays. Invest i din framtid idag.88 Baserat på 105 recensioner. Skriftlig service. Skriftlig service. Marknadsföring. Alla tjänster. Användbara resurser. Avhandlingsexempel. Referensgeneratorer. Studiehandböcker. Part av alla svar Ltd. Copyright 2003 - 2017 - UK Essays är en handel namn på All Answers Ltd, ett bolag registrerat i England och Wales Företagsregistrering nr 4964706 Momsregistreringsnummer 842417633 Registrerad Datorkontrollör Nr Z1821391 Kontorskontor Venture House, Cross Street, Arnold, Nottingham, Nottingham shire, NG5 7PJ.

No comments:

Post a Comment